Norwegia, Finlandia i Szwecja (Norway, Finland, Sweden)

Thanks! Share it with your friends!

You disliked this video. Thanks for the feedback!

Added by
170 Views
Trasa tej wycieczki obejmowała trzy kraje: Norwegię, Finlandię i Szwecję.
Zwiedzanie Norwegii rozpoczęliśmy od Oslo (Muzeum Statku Framm, Park Vigelanda, gmach opery i skocznia Holmenkollen). Następnie przejechaliśmy do Lillehammer (skocznia narciarska), Ringebu (kościół słupowy) i Trondheim (katedra). Z kolei po krótkim rejsie przez jezioro udaliśmy się na trekking do lodowca Svartisen. Następnie przekroczyliśmy Koło Podbiegunowe i pojechaliśmy na Lofoty, gdzie odwiedziliśmy Henningsvaer, A i Lofoten oraz Lofotr Muzeum Wikingów. Nastepnie był Narvik i Tromso. Obejrzeliśmy także ryty naskalne w pobliżu Alta, by stamtąd udać się do Honnigsvag i wypić drinka w barze lodowym. W końcu dotarliśmy na Przylądka Nordkapp. Wizytę w Norwegii zakończyliśmy rejsem po Morzu Arktycznym podglądając ptaki w ich naturalnym środowisku.
Po przekroczeniu granicy norwesko-fińskiej zatrzymaliśmy się w Muzeum i Skansenie Siida, prezentującym kulturę Samów (Lapończyków). Następny etap prowadził na Koło Podbiegunowe do Rovaniemi, gdzie ma siedzibę Święty Mikołaj. Po drodze do Helsinek zatrzymaliśmy się jeszcze w Oulu i w Lahti. W helsinkach odwiedziliśmy ratusz, Sobór Uspieński, katedrę luterańską, Plac Senacki, wykuty w skale kościół luterański oraz Park Sibeliusa, a następnie nocnym rejsem promowym popłynęliśmy do Sztokholmu.
W Sztokholmie obejrzeliśmy Pałac Królewski, zwiedziliśmy ratusz, chiński pawilon, zespół pałacowy Drottingholm i muzeum okrętu Waza. Następnie przejechaliśmy do Orebro z jego XIII-wiecznym zamkiem. Kolejny punkt programu to wizyta w dworku Bjerkborn, który był rezydencją Alfreda Nobla. Na koniec krótka wizyta w Stromstad, skąd promem odpłynęliśmy do Oslo, zamykając pętlę liczącą 5,5 tysiąca kilometrów i kończąc naszą wycieczkę.

Wycieczka miała miejsce w lipcu 2016 roku.

Fragmenty relacji z naszych wycieczek prezentujemy także na kanale "Wycieczkowe etiudy filmowe".

Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń w trakcie oglądania.