Skandynawia 2021 - W drodze na Nordkapp - dzień 10

Thanks! Share it with your friends!

You disliked this video. Thanks for the feedback!

Added by
82 Views
Plan: Pranie, ładowanie i odpoczynek w drodze na północ
Dzisiaj opuszczamy Lofoty i jedziemy w kierunku północnym, na Nordkapp. Po drodze planujemy krótki postój na pranie.

00:00 - opuszczamy Lofoty
Za nami już ponad tydzień, powoli czujemy zmęczenie. Rośnie też góra brudów w bagażniku, a pranie w turystycznej pralce może nie jest złe, jednak już suszenie prania w klimacie norweskim trochę trwa.

00:32 - pranie
Zatrzymaliśmy się na campingu, gdzieś w okolicach zjazdu na Tromsø. Musieliśmy zapłacić niestety za pełny dzień, więc postanowiliśmy wykorzystać to maksymalnie. Poza praniem i suszeniem naszych ubrań podłączyliśmy się do prądu i naładowaliśmy wszystko co tylko mieliśmy (telefony, kamery, power banki, ...). Wzięliśmy też prysznic w wygodnej kabinie prysznicowej ( ta kamperowa powoduje już ataki klaustrofobii). W między czasie zjedliśmy obiad, umyliśmy naczynia i obejrzeliśmy sobie film. Przed odjazdem wylaliśmy szarą wodę, wyczyściliśmy kasetę toalety i napełniliśmy zbiornik czystej wody do pełna.

06:33 - miejscówka na nocleg
Przed północą zatrzymaliśmy się na dzikim parkingu z przepięknym widokiem - standard do którego chętnie się przyzwyczailiśmy :). Pozostało tylko zjeść kolację i wyspać się. Jutro Nordkapp! Dobranoc.

06:56 - podsumowanie trasy
Dzisiejszy dzień należał do czysto przejazdowych, z długim postojem w ciągu dnia na serwis. To wszystko przełożyło się na względnie krótką trasę liczącą 396 km. Drogi, jak to w Norwegii, kręte, wąskie, ale już nie takie górzyste. Przełożyło się to na średnią prędkość 63 km/h. Spalenie wzrosło do 10,2 l na 100 km, a czas spędzony za kółkiem, to niewiele powyżej 6 godzin.